måndag 29 september 2008

Ska gå i kloster...


ja, nu är det kyskhet som gäller. Man heter ju inte "heliga" Birgitta för intet.

Skämt åsido, kommande helg fr o m fredag (är nationaldag och ledig dag) ska jag verkligen in på kloster med kören. Vi ska öva intensivt med sången i denna ljuvliga ort i Schwarzwald - St. Ulrich. Bl a kommer vi att öva "Nu tändas tusen juleljus" som vi ska sjunga på konserten i den medeltida kyrkan i Ottmarsheim i Alsace (Frankrike).


I helgen var vi som sagt var på bröllop och dop. Har inte kollat bilderna ännu, som jag tog, det får bli ett extra inlägg. När vi satt i kyrkan viskade jag till Markus: "du, är det evangelisk eller katolsk kyrka"? "Titta nogare efter, så ser du", sa Markus. Jag såg mig omkring och fick ganska genast syn på biktstolen till höger om mig. Framme hos prästen hängde behållaren med rökelse och hela kyrkan var väldigt utstyrt med guld och prakt. OK, då kan det bara vara katolskt...

De hade jättetur med vädret, det var varmt och skönt, nästan sommartemperaturer. Även idag har de lovat 20°, men jag måste stanna längre på jobbet idag, en dataskolning i eftermiddag, suck!
Sist men inte minst, ett stort grattis till Lisbeth, som fyllde år i lördags!!

1 kommentar:

Gullan sa...

Det låter allvarligt att gå i kloster, tur att det bara är en helg:-)) Hoppas du får det bra i klostret söstra.
Här är det finemang nu.
Kram från systeryster