torsdag 18 september 2008

Vitaminer till hösten

Nu märks det att hösten börjar närma sig. Kallare kvällar och nätter, men det hör ju årstiden till. Har ännu dock vägrat att köra igång värmen i huset, än så länge fryser vi inte inomhus. Man får göra det bästa möjliga av det ändå, mysa inomhus ifall det är dimmigt ute.
Men det är en härlig tid att gå på torget och handla frukt och grönsaker, så mycket att välja på!
Eva har kommit tillbaka efter ca. 2,5 veckor i Amerikat. Nu har de mycket att ta igen och prata om, Anna och Eva. Undrar vad det är för hemligheter i påsen?
Titta ett sånt fint halsband jag fick till fölseda'n. Tackar så jättemycket!!!
Markus och jag var på "Baden-Messe" i Freiburg. Där fanns allt möjligt att titta på. Bl a kunde man göra aura-bild av sig själv och få bli analyserad och få råd om man har "svagställen" i kroppen. Visade sig att vi var ganska lika, Markus och jag. Mina svaga punkter var röd och blå färg. Blå färg är vid halsen och det visar att jag har för mycket stress för tillfället. "ja, det har säkert med jobbet att göra" sa jag. Det röda är gamla "laster" som man måste göra sig av med för att inte samla sjukdomar på det området. Det kan man t ex göra med en fruktkur i 3 dagar för att rensa ur magen. Om han säger det, så prövar jag väl också på det också!:
De här härliga fruktkorgerna kommer att vara mina livsmedel de närmaste 3 dagarna. Tänkte att det var bäst att "köra racet" över helgen, ifall man blir svag :o)!


Dessa underbara blomster kom till Anna och mig. Titta vad fina, eller hur!!
Det var den här lilla krabaten (ja inte så liten heller för den delen, ca 6 cm lång och 1 cm bred) som satt fast på mina jeansbyxor efter (lyckad) svampplockning i Fågelforsskogen. Larven heter ekprocessionsspinnare och är inte så harmlös som den ser ut. Som tur var visste jag om det (har ju stått om de här i tidningarna hos oss) och tog inte i den med handen, utan använde en kvist för att plocka bort den. Frågan är om inte tidningen borde skriva om det att det inte är helt ofarligt att gå i skogen, vägen mitt emot Översjön. Där, på vänster sida växer småekar och det är riktigt smaskens för de här krypen. Klicka på namnet uppe så kommer du till Rapports reportage om dessa.

Elin, har inte glömt bort din utmaning, men för detta behöver jag en egen uppdatering! Fortsättning följer....

Ser fram emot slutet av oktober, då Markus och jag åker till Toskana och "våran"vingård. Suck, ska bli härligt!

3 kommentarer:

Perssons pack! sa...

Ja du e rolig du..tur att man inte kan se sin aura-bild den kanske skulle vara alldeles gul å blå thihi..ät frukterna och släng bort de röda lasterna..det skulle ja också ha gjort..kanske man kan slänga bort den där otäcka processionspinnaren också..vi försöker..vi höres massvis kramar från systeryster Benita

Vi i Müllheim sa...

Om du är gul och blå, visar väl bara att du är "äkta svensk", hi,hi.
Ha det gött!
puss och kram!

Gullan sa...

Tack för solskenshälsningarna. Det kan behövas. Molnen hänger lite nu, men vi får hoppas på uppehåll, då vi åker till Kalmar o tittar på fotboll. Annars får jag förlita mej till min "aura":-)) Ha det gott syster yster från söstra