tisdag 11 november 2008

Schwarzwald- och Toskanabilder

Jaha, då var det väl dax å blogga igen, eller hur? Eftersom jag inte kan bestämma mig för vilka bilder jag ska sätta in, så blir det en hel drös!
Emma och jag gjorde en vandring till Belchens topp i Schwarzwald. Gullan och Stellan; känner ni igen er?
Vackra höstfärger... numera börjar bladen att falla förstås. Och då är det bra när Steffen kommer och "blåser" bort alla bladen (till grannarna? hi, hi)





















Mmmm, Florenz...







Enda kortet av oss bägge vid Ponte Vecchio


















Bilder från Siena. På vingården nedanför bodde vi. åh, vad härligt det var!!! God mat och gott vin och underbar utsikt över Chiantibergen....













Blir lite blandad kompott av San Gimingano, Siena och Florenz...
Badet nedanför hittade vi mitt ute i skogen. Hemligt tips, som inga turister ännu känner till. En varm källa med svavel. Luktade blä, men gu, så underbart att krypa ner i det heta vattnet. Kan tänka mig hur romarna och kelterna utnyttjade den här källan. Inbillade mig att det var bra för huden..

1 kommentar:

Gullan sa...

Ja, det är väl klart att vi kände igen Belchen. Väldigt vackra bilder för övrigt! Jag är så avis...Ni tycks ha kunnat koppla av från allt i alla fall. Hoppas ni för övrigt har det bra och att ni snart kan se svensk tv igen!
Kjam från systeryster lite stämbandsdyster
(Förkyld sen några dar tebax o det har satt sej på stämbanden)