fredag 14 november 2008

Tänk vad näsan är viktig ändå...

har nu äntligen lyckats att ta mig till en kompetent (hoppas jag... men verkar så...) hals-näs-öron-läkare för undersökning av en framtida (förhoppningsvis snar) operation av näsan. Nä, ingen skönhetsoperation, skiljeväggarna inuti näsan är sneda, vilket resulterar i dålig syretillförsel till hjärnan (ni kan ju tänka er nattetid: ZZZZZZZZZZZZZ). Skönt, ska det bli att få slut på detta problem, härligt!!
Hur många gånger har man inte vaknat upp på natten av andnöd?! Numera vaknar jag upp på mornarna med känslan av att inte alls ha sovit (även om madrasserna är från IKEA...:o) Homeopati i all ära, men kirurgiingreppen kan den inte ersätta.
Det blir helnarkos och fem dagar på sjukhus. Nu vet jag varför jag köpte med så mycket pocketböcker från Sverige!
Nån mer i familjen som har samma problem?? Jag kan ju ses som en "försökskanin" för ytterligare patienter.....
Nu har första nattfrosten kommit till Müllheim, blev att skrapa bilrutorna i morse (i garaget står cyklarna...) Ser redan nu fram emot att dekorera till advent och jul, varför inte ett upplyst pepparkakshus, men kära syster kan man ju aldrig överträffa, hi hi. Detta år blir det längre ledigt på jobbet, redan från den 15.12. (finanskris och mindre order för tillfället). Gör inget, tycker jag personligen, är bara skönt med längre ledighet!

3 kommentarer:

Perssons pack! sa...

Hej försökskaninen...hahaha...jag har själv aldrig vaknat av andnöd..men däremot har Mats trott många gånger att jag slutat andas i sömnen..så då har man blivit väckt..fatta vad jag mena...från det ena till det andra..pepparkakshuset...hade tänkt att det skulle bli Slatans villa iår men tyvärr är ritningarna ej klara..så det får väl bli något annat hus..Ps kolla din mail ds Ha´det bra å Kjam från systra..

Vi i Müllheim sa...

Jo, jag känner igen det där. Markus har också kollat många ggr om jag överhuvudtaget andas... Idag har jag fått tid för operation: 28 januari! PS. har svarat ditt mail :o) Kramisar

Jennie sa...

Jimmy säger att jag snarkar väldigt högt. Kanske är det för att min näsa är för liten?;) Hoppas att operationen går bra! Ta hand om er där borta! Kramar Jennie