lördag 12 juli 2008

SUCK 1983

Droppade ner ett brev i lådan från Sverige förra veckan. "SUCK 1983"Vadå 25 år sen man slutade 9:an?? Det är ju ett kvarts sekel!! Nu ska iallafall alla (som kan) träffas igen och minnas. "Ni minns väl gamla godingar som: Ögon som glittrar, ooa hela natten, när vi 2 blir en, efter plugget, sommartider och många fler...
Synd bara att klassfesten (med alla dåvarande nioklasselever) först är den 13/9. Hade det varit i augusti så...
Satt och funderade, vad sjutton hette alla? Usch, vad man är glömsk. Man kommer ihåg hur de såg ut då, men skulle man känna igen alla nu? Tänkte på filmen "Klassfesten" med Björn Kjellmann...
"Jaså du Ingela, så du bor nere i Tyskland minsann? Det hade man aldrig trott om dig!"






Ikväll ska vi ut på galejan igen. Det är fest i grannstan Neuenburg: Nepomukfest, det brukar vara skoj! Fast iår ska jag inte åka pariserhjul efter Caipirinha, förra året höll jag mig fast (det var en väl spetsad drink!!). Annars är det så fint med utsikten därifrån över Schwarzwald och åt andra sidan Vogeserna. Men det finaste av allt är på måndag med avslutningsfyrverkerierna. I Neuenburg finns det nämligen en fyrverkerifabrik, som ju förstås sponsrar till festen. Det är en otrolig upplevelse. Blir visserligen sent när man ska upp och jobba nästa dag, men det är det ändå värt.
Anna var på konsert igår kväll i Freiburg med hela tjejgänget. De övernattade hos Evas pappa i Freiburg. Känner inte riktigt till gruppen - "Cluoso" eller liknande, men inte undra på när man slutade högstadiet för ett kvarts sekel sen!! Den 24 juli ska vi iallafall till Lörrach och lyssna på Mando Diao, det blir också skoj.
Måste se till att fixa en bil nu inför Sverigesemestern, börjar närma sig nu! Har iallafall fixat bussresa för Emma och Steffen från Stockholm till Småland. Skönt!
Bifogar några äldre bilder. Ha det så gött allesammans!!

Nepomukfesten

Linnéa, är en höjdare på att tala svenska! Bägge föräldrar är musiker, pappa från Sverige (kom till Freiburg för att studera och blev kvar)

Är inte den här engelska rosen vacker?

Vem vinner?
Och den här sen, en historisk ros, doftar såå gott!!!
Mmmmm, jordgubbssäsongen är inte riktigt över ännu, som tur är.
Var flitig och bakade dubbel sats kanelbullar, när vi hade en sisådär 30°, men vadå, när man ändå svettas vid ugnen, så.
Nä, nu orkar jag inte mer! Sov så gott!

3 kommentarer:

Gullan sa...

Gud, vilken "go" blogg du har! Man riktigt njuter av nostalgimusiken. Det är faktiskt 30 år sedan nästa år som jag slutade 9:an.
Blir lite glad över att du inte glömt den "svenska" skolavslutningen med musiken därtill:-))
Ha det gott! Längtar till att ni kommer "hem", dessutom har jag ju en veckas semester till när ni är hemma, ha ha. Började idag efter 3 veckors semester, men det gick bra.
Kjam från söstra

Jimmy Danielsson sa...

Klart du ska gå på klassfesten Ingela åk Med Världens bästa kompis "Ryan Air" de tycker jag helt klart du ska... PS Mamma de va 50 år sen du slutade 9an=)

Vi i Müllheim sa...

Ha, ha, vad ni är roliga!!
Längtar åsså till Sverige och till er alla!! Gullan, du behöver inte vara orolig att jag har glömt allt det svenska :o)) (kan ju ibland hända att man glömmer bort ett och annat ord - men det är normalt efter så lång tid utomlands...)
Jimmy - fortsätt så med din blogg, du är så rolig! Nyligen när jag kom hem trött efter jobbet, tittade jag in på bloggarna och kände mig riktigt gla' efter alla dina inlägg - med youtube-humor!!
Kramisar