tisdag 13 maj 2008

Har upptäckt en nykomling....

på bloggfronten. Grattis Caroline till Bloggvärlden! Det ska bli intressant att få följa er och Calles utveckling. Jisses, så stor han har blivit, tiden bara rinner ju iväg! Gillade speciellt videon :o)! I söndags var det mors dag här i Tyskland. Emma gjorde en jättegod jordgubbstårta. Och eftersom vi var ganska många här hemma gick den åt i ett nafs!

Av misstag trodde Emma och Anna att det var mors dag förra söndagen redan, de dukade en fin söndagsfrukost (hi, hi). Jag föreslog att vi även kan fira den svenska dagen, är ju inte dumt med tre firardagar på en månad!!! :o)))

Nu har jag planterat ut mina coctailtomater som jag har drivit upp inomhus. Snälla gode gud, låt inte mördarsniglarna ta dem!!
Igår var det kanonväder (ja, här är det fortfarande helgdag - annandag pingst). Markus och jag lade oss nere vid Rhen och solade. Ända tills ett åskmoln med tillhörande regn tvingade oss att bege oss hemåt, men då brände det redan rejält på mitt ansikte. Var nog bäst så, det tunna ozonskiktet är ju inte att leka med.

Tjejerna har två veckor pingstledigt från skolan. Emma har haft tur och fått jobb på mitt jobb, hon tycker det är jättebra att tjäna lite pengar. Måste visserligen vara där kl. 06.00 om mornarna den här veckan, man vad gör man inte för en slant!


Anna har annan tur och fått följa med kompisen Theresa till Ardèche i södra Frankrike. Hon kommer tillbaka först onsdag nästa vecka. Nu är det Viggo som tar hand om huset om dagarna!




2 kommentarer:

VARDAGSPUSSEL sa...

tack för välkomnandet! jag ska göra mitt bästa för att upprätthålla bloggandan i släkten! ja calle växer och frodas, numera med två små gaddar i munnen. det är härligt att se alla framsteg! hoppas ni har det toppen där nere i solen!! ta hand om varandra. kramar caroline

Vi i Müllheim sa...

vad sött med små gaddar!! Hoppas vi ska kunna ses nåt när vi kommer upp i augusti. Kanske ni är nåt på Öland?
Kramar, Ingela