tisdag 20 maj 2008

Thor 5


ja, så heter han. Den nya satelliten som de har skickat upp för att ersätta de föregående Thor'na. Efter ett antal år måste de väl ersättas, det är ju helt OK.
Vad som däremot inte är OK är att radien har blivit inskränkt, signalerna är numera koncentrerade på Skandinavien. Vad är det med oss som bor längre ner i Europa då??? Alla som känner mig vet att jag bor utanför den yttersta ringen, längst ner i sydvästra hörnet av Tyskland och numera inte har någon som helst mottagning att kunna se svensk TV. TACK TELENOR!!!! Om jag är sur?? Nädå, inte aaaaaaalls...... funderar på att ta in arabisk tv istället, varför inte lära sig ett nytt språk??? Där har man iallafall inga problem att få mottagning!!
Tröstar mig med att det är en kort vecka, onsdag sista arbetsdagen. På torsdag har vi en helgdag som heter "Fronleichnam"- på engelska "feast of corpus christi" (eller som Markus skämtsamt brukar säga: "Happy cadaver" - nä, usch vilken blasfemi!!) Skitsamma, här är det ledigt med tillhörande klämdag på fredag! Skönt!

2 kommentarer:

Gullan sa...

Du får flytta längre norrut, he he. Skämt åsido, det är retfullt att de har ändrat satelliten. Vad ska vi nu titta på när vi hälsar på er?:-0 Inget "Så ska det låta" att sjunga till...och Marcus svenskalektioner, hur går det med det?? Ja, sicket elände.
Men du får hålla koll på brädbandet istället.
Kjam från söstra

Vi i Müllheim sa...

Ni får kolla tyska istället, du vill ju lära dig språket?! ;o).
Mitt enda hopp är via Viasat/satelliten Sirius. Men konstigt är det att min landskollega Jörgen heller inte får in några program därifrån för tillfället (förutom TV4). Man kan hoppas att det endast är ett tillfälligt "krux" där, kanske deras parabol är "rubbad".