måndag 28 april 2008

Med en enkel tulipan...


.....uppå bemärkelsedan, vi har den äran, vi har den äran att gratulera...
Har idag två födelsedagsbarn, brorsan blir 55 (10 år kvar??!)- till höger på bild: och Janina blir 13!! Grattis! Alles gute zu deinem Geburtstag!! Jetzt bist du endlich "teenager"!

Vill ta tillfället i akt och även i efterskott skicka gratulationer till Marcus som ju fyllde år när vi som mest hade konfirmationsyra här, därför fick jag aldrig in nåt på bloggen då (har tyvärr inget aktuellt foto - det måste vi ta igen när vi kommer upp i augusti, minsann)

Så, har återhämtat mig någorlunda efter en influensa eller virus eller vad det nu än var. Var hemma från jobbet i torsdags och fredags med feber och snuva etc. Mor undrade om jag inte hade några piller att ta, men jag är så dålig på att analysera mig själv.Och sen ska förstås svenska tv-mottagningen inte fungera!! Tja, det blev att se "Så ska det låta" på internet, inte samma effekt precis. Som tur är det bara tre dagar (och en har jag redan klarat av) att arbeta denna vecka, med 1:a maj och sen en klämdag. Jippie!!

Ikväll är det föräldramöte med Annas lärare, typiskt att det ska kollidera med en film som jag gärna ville se (igen) (ja, det är på tysk tv!) Finding neverland. Fast kanske lika bra det, sist fick jag gråta så att det gick åt flera pappersservetter....

1 kommentar:

Gullan sa...

Ett jättestort grattis till Janina på sin tonårsdag! Hon leve;
hurra, hurra, hurra, hurra...
Present kommer senare från Solbacken