onsdag 4 april 2007

Ut i det blá


Oj, vad roligt det var roligt med sá mycket respons pá váran sida. Tack sá mycket!! Det sporrar verkligen att göra mera!! :o)

Här kommer nágra bilder frán vár "ut i det bláresa" frán i söndags, Markus, jag, Anna och Janina. Ja, lite kultur kan ju inte skada, sá vi passade pá att besöka Beyelers Foundation, strax utanför Basel som förutom Picasso, van Gogh etc. just nu visar en utställning av den norska konstnären Edvard Munch. Ja, ni vet han som málade "skriet" som väl stals ett antal gánger i Oslo. Frágan är vad som är intressantast pá ett konstmuseum; bilderna eller alla väldigt högintelektuella besökare. "Har du sett den där röda punkten pá tavlan, ohh vad den inspirerar mig..."



Pá hemvägen besökte vi ett vattenslott "Wasserschloss Inzlingen" http://www.inzlinger-wasserschloss.de/haus.htm som byggdes redan pá 1200-talet. Gullan och Stellan; det kan vi ocksá besöka när ni kommer hit!



Vad har hänt mer i veckan? Jo, Emma och jag var pá ett "dessousparty" i mándags. Var gör man sánt? Jo, naturligtvis i Frankrike förstás... Vi var de enda icke-fransktalande som var med hos en fransk kollega till mig. Hon försökte översätta sá gott hon kunde. Ja, vi köpte faktiskt varsin BH, men mycket var ändá inte i várt tycke vad det gäller franska modet. "Oh, c'est très jolie!!!" hörde vi de utropa över underkläder som vi aldrig skulle drömma om att ta pá oss, "rysch och pysch" rosor och rosetter. Vi kunde för oss själva uttrycka vára kommentarer pá lágmäld svenska...

För övrigt kan jag sätta in en bild pá den nya arbetsplatssitsen pá jobbet. Mycket sterilt, men cheferna vill ju ha det sá. "Très jolie" säger jag bara... Nája, när väl belysningen blir färdig, ett jalosie vid fönstret och lite växter blir det väl mer trevligare kan jag tänka mig... Hoppas jag...



Här kommer lite andra bilder, som inte hör till temat men som jag sätter in ändá!



Försöker att höra av mig till pásk igen!!

2 kommentarer:

Gullan sa...

Kanonfina bilder. Ser fram emot att åka till vattenslottet. Behöver man flytväst? Ha det så jättebra i påsk, med många pussar o kramar. Jimmy står här bredvid och han hälsar så gott!
Puss o kram från syster yster "nicht dyster"

Elin sa...

Hej Hej kära ni!! Nu har påsken och persons pack kommit till Göteborg:)
Solen är framme här på västkusten, men det blåser lite mer dock!

Glad Påsk "till er alla från oss alla"...Massor med kramar och pussar/Elin "och resten"...