lördag 13 februari 2010

Alla hjärtans dag och filmtime

"Alla hjärtans dag" - nä, sånt där är bara commerce tycker Markus, "det vill inte jag stödja". "Men det hade väl varit mysigt att gå ut och äta nån gång ändå..?" tycker jag då.."men bara om du vill..."
Ja, så får vi kvinnor fram vår vilja till slut. ;o) Nu blir det en myspysig candlelight-dinner på det här stället i morgon:
...och ikväll blir det den här filmen på bio i Freiburg (fast egentligen ville ju Markus se en actionfilm - tyvärr var den andra redan utbokad.....)
Förra fredagen hade Anna och jag en "Anna-Mamma-afton" i Freiburg. Då var vi och såg den här filmen med bl a Meryl Streep (kan jag varmt rekommendera!):
Har hittat några bilder från julaftonen då vi var och åkte kälke i Schwarzwald på förmiddagen:


Anna och jag på våran gemensamma kväll. Här en espresso efter att blivit proppmätta av sushi:

Massvis kramisar till alla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

3 kommentarer:

Gullan sa...

Snygga bilder! Kan det bli bättre på en julafton? Här är vi nu "trötta" på snön. Inför 9:e veckan efter första snöfallet och den har inte sjunkit tillbaka, utan det bara späs på mer och mer. Har inte varit med om dess like. Förut har det kommit mycket snö, har blivit milt och då sjunkit tillbaka till nästa snö som fallit. Nu har det varit konstant, och vi vet inte var vi ska lägga "eländet" när vi skottar. Ingela, hoppas att det "värsta" har försvunnit tills ni kommer i Mars! Puss på alla hjärtans dag från söstra/Stellan gillar snön, hi hi

Perssons pack! sa...

Massvis kramar från oss på Parkvägen en sån här dag ALLA HJÄRTANS DAG...fatta...Vi hade idag en härlig brunch i morse...den varade hela dagen...ja vi var inte hungriga för´ns i kväll..
Tänk va bra med god bacon....massvis kramisar från oss uppe i Parken 13...

Vi i Müllheim sa...

När jag pratade med mor i början på veckan frågade hon: "Har ni snö?" då sa jag "nä", men sen tittade jag ut genom fönster och det började att snöa. Och på den vägen har det varit sen dess, snö, snö och snö. Är också trött på det! Men det är ju fortfarande i mitten av februari, så man får väl inte klaga. Puss på alla hjärtans dag!! Ser jättefram emot att komma "hem" i mars!!!