måndag 10 mars 2008

Helgerna går för fort förbi....

Innan man hinner blinka är det redan måndag igen...
Ville ta in några kort från helgen men internet vill väl inte, slår fel varenda gång. Nähä, var väl inte meningen då.
Egentligen ska jag bara ligga på soffan och ta det lugnt, har jag blivit tillsagd. Har idag nämligen fått en Ayurveda massage i grannorten Badenweiler (som är en spa-ort). Kände mig efteråt som en nyfödd bebis, oj vad skönt det var.
Inom ayurveda (som är en livsstil, kommer från Sri Lanka, där hade hon som masserade mig för övrigt gjort sin utbildning) kan man vara tre olika typer. Jag är en blandning av "kapha" och "vata". Klicka uppe på linken som jag hittade på en svensk sida, där står lite om det eller här.
Blev masserad säkert en timmes tid med varma oljor över hela kroppen, efteråt låg jag i en "sarg" där heta ångor av örter steg upp, ca 20 minuter. Sånt här måste man bara unna sig ibland! Faktum var att det var min födelsedagspresent från Markus 2006, som jag tog ut först nu!! Bättre sent än aldrig.
Så gott folk, får bli bilder nästa gång istället, för nu väntar soffan på mig!! Kramisar!!

1 kommentar:

Gullan sa...

Låter skönt med sådan massage. Speciellt efteråt, nyfödd bebis:-) Hi,hi..Ha det gött! syster yster